Handelsbetingelser

På dindyreportal.dk oplyses varens væsentlige egenskaber. For yderligere oplysninger, eller spørgsmål til eksisterende oplysninger, kan der sendes en mail til vores salgsteam via Salg@dindyreportal.dk.

Priser

Alle priser er dagspriser og kun gældende indeværende dag. Priserne ændres løbende – og ofte fra dag til dag.

Betaling

Vi tilbyder flere mulige betalingsmetoder.

Den mest sikre, og den betalingsform vi anbefaler alle kunder, er at betale med et betalingskort.

Vi accepterer følgende korttyper:

  • Visa/Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • MasterCard Debit
  • Maestro

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Viabill

Med ViaBill kan du købe dine varer nu, og betale når det passer dig. Det er sikkert, nemt og ganske rente- og gebyrfrit ved køb på op til 2.000 kr.

Hos Dindyreportal.dk sender vi dig varerne, og du betaler for dit køb i det tempo, der passer dig. Læg blot varerne i kurven og vælg ViaBill som betalingsform.

  • Rente- og gebyrfri delbetaling ved køb op til 2.000kr
  • Få varerne inden du betaler
  • Betal når det passer dig
Når du lægger en ordre og vælger ViaBill får du automatisk en mail fra ViaBill ligeså snart vi har sendt din pakke til dig. I denne mail får du din FI-kode som du skal bruge når du tilmelder dig betalingen via netbank.

Kreditomkostningerne ved køb over 2.000 kr oplyses både ved det enkelte produkt og samlet for hele ordren ved valg af betalingsmetode i forbindelse med køb.

Du kan læse mere om Viabill’s handelsbetingelser her: https://viabill.dk/forretningsbetingelser/free/

Hvad kræver det? 
  • Du er over 18 år
  • Du har et dansk CPR nummer
  • Din adresse må ikke være hemmelig
  • Du har et af følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Visa Debet, MasterCard, MasterCard Debet
  • Dit betalingskort må ikke være udstedt i udlandet
  • Du ikke har en aftale med ViaBill A/S i forvejen, som enten er over kredit maksimum (10.000 kroner), eller som ikke er blevet overholdt

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Når du tegner et abonnement/betaler via kreditaftale, skal du indtaste din fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Er du under 18 år, skal aftalen indgås af en forælder eller værge.

En aftale kan altid let annulleres af en forælder eller værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Der gives ingen fortrydelsesret til erhvervsdrivende (b2b aftaler).

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@dindyreportal.dk. eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for:hunde og katte foder poser med vægt af 10-12kg.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst atkoste: 100kr med Danske Fragt Mænd.

Standardfortrydelsesformuren findes på nedenstående link:

https://www.emaerket.dk/external-files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt

Loppe- og flåtmidler er lægemidler og er helt undtaget fortrydelsesretten. Du kan derfor ikke fortryde købet heraf.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Scandinavian Distribution Of Pet Products
Terkelsbøl Bygade 46 – 50
6360 Tinglev
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Mod forudgående aftale og tidspunkt og dag.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Scandinavian Distribution Of Pet Products
Terkelsbøl Bygade 46 – 50
6360 Tinglev
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Scandinavian Distribution Of Pet Productsog opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på dindyreportal.dker Scandinavian Distribution Of Pet Products.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Kundeservice@dindyreportal.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan dusende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. xx.xx.xxxx

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Enwebshop.dk

Adresse

Postnr. og by

Fax: xxxx xxxx

E-mail: xxx@xxx.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Disse returregler gælder IKKE varer solgt til virksomheder!

.